Stiati ca … ?

Varful Moldoveanu este cel mai inalt varf muntos din Romania, situat in judetul Arges, masivul Fagaras, Carpatii Meridionali. Altitudinea sa este de 2544 de metri si poate fi vazut doar de pe creasta Fagarasului, din cauza crestelor de peste 2400m altitudine din jurul sau.

… Din noua varfuri cu altitudini de peste 2500 m din Romania, sapte sunt pe teritoriul judetului Arges:

Garofita Pietrei Craiului este o specie endemica, unica in lume

Marele Grohotis din Piatra Craiului este cea mai mare suprafata de grohotis calcaros din tara;

Lacul Capra este un lac glaciar situat in muntii Fagaras, la o altitudine de 2241m. Lacul se afla in apropiere de Balea Lac, cele doua ape fiind despartite de un versant ce poate fi traversat printr-un traseu de aproximativ 45 de minute. Daca va incumetati sa faceti acest traseu, atunci trebuie sa stiti ca efortul va fi rasplatit pe masura, deoarece privelistea asupra varfurilor muntelui Fagaras Buda, Raiosu si Museteica sunt incantatoare.In apropierea lacului se afla monumentul alpinistilor decedati in anul 1963, in urma unei avalanse.Daca ajungeti la Lacul Capra, va recomandam trasee ce duc catre varful Vanatoarea lui Buteanu – 2507 metri sau cascada Balea, plimbari cu telecabina ori cu bicicleta pe Transfagarasan sau oricare alt traseu turistic ce va este la indemana. Adancimea lacului Capra este de 11m.

Tunelul rutier pe Transfagarasan intre judetele Arges si Sibiu este cel mai lung din tara 833 m lungime;

Culmea care se desprinde din Varful Moldoveanu catre sud si se desparte in muchiile Malita si Picuiata este un complex montan comparabil cu Muntii Bucegi, dar cu o inaltime medie superioara, acestea constituind doar una din crestele secundare sudice ale Fagarasului.

Transfagarasan, denumit “drumul printre nori”, este cea mai importanta sosea din Romania, dar si una dintre cele mai spectaculoase din Europa. Soseaua Transfagarasan a fost construita intre anii 1970 – 1974. In acest scop, s-au excavat peste 3 milioane de tone de piatra si se spune ca munca asidua, alunecarile si surparile de teren au inghitit sute de vieti, dar nu exista acte doveditoare in acest sens. La finalizarea constructiei, Transfagarasan avea 92 de kilometri de sosea, 27 de viaducte si poduri, iar tunelul Capra-Balea este cel mai lung din tara noastra – 887 metri. Se spune ca, la construirea tunelului de pe soseaua Transfagarasan, minerii care se ocupau cu montarea explozibilului pe munte se tineau de mana, alcatuind un sir de 20 – 30 persoane, ca sa nu fie luati de vijelie si aruncati in prapastie. Datorita vremii vitrege si a ninsorilor abundente care se mai pornesc chiar si in luna iulie, soseaua Transfagarasan se deschide la 1 iunie si se inchide pe 1 noiembrie.